Benvolguts,

L’Associació de Concerts de Reus va ser fundada el mes de setembre de 1921 i el primer concert va tenir lloc el mes de desembre del mateix any i va anar a càrrec del gran pianista francès Alfred Cortot, considerat un dels millors del món de l’època. Al llarg d’aquests cent anys d’ història hem gaudit d’ intèrprets de la talla de Daniel Barenboim, Alicia de Larrocha, Arthur Rubinstein, Pau Casals, Barbara Hendricks, Montserrat Caballé, Ivo Pogorelich, Victoria de los Àngeles, entre d’altres.

Avui, la junta directiva i jo mateix tenim el plaer de presentar-vos la programació d’aquesta temporada 2021-2022, la segona de les dues en què commemorarem el Centenari de la nostra institució.

Un total de 35 activitats componen la nostra temporada d’enguany incloent-hi les col·laboracions amb la Fundació Teatre Fortuny, l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca, coproducció amb el Festival Accents, etc. Un 60% més que la darrera temporada 2020-21 i que engrandeix la nostra entitat amb més avantatges pels nostres socis, empreses i entitats col·laboradores.

Com a eix central de la nostra programació comptarem amb la nostra orquestra resident, l’Orquestra Camerata XXI-Ciutat de Reus, en cinc concerts sota les batutes de l’italià Jacopo Sipari di Pescasseroli, el nord-americà Alexander Frey, l’argentí Luis Gorelik, el nostre estimadíssim Miquel Massana, que fins la temporada 20-21 va ser el nostre director assistent, i el mexicà Eduardo Álvarez. Cinc programes ben diferents on podrem gaudir de la música universal de Haydn, Beethoven, Schubert, Verdi, Chaikovsky, Puccini, Respighi i N. Skalkotas. En l’aposta de la nostra institució per la música del nostre país gaudirem en cada concert obres de Toldrà, Pueyo, Carles Baguer i J. Fàbregas. La col·laboració entre l’Associació de Concerts i la Fundació Teatre Fortuny obre nous camps d’actuació i dona peu a la creació del Cicle de Concerts de l’Orquestra Camerata XXI-Ciutat de Reus i també a la participació de la nostra entitat en la Gala Internacional de Dansa Roseta Mauri.

Tindrem entre nosaltres a Los Aurora, grup de flamenco-jazz que està revolucionant l’escena musical nacional i internacional, en un concert en coproducció amb el Festival Accents, la Reus Big Band i la Cobla Montgrins, en uns concerts commemoratius d’Òmnium Baix Camp i la Colla Sardanista Rosa de Reus. També ens acompanyarà novament l’Orquestra Simfònica del Vallès en el ja tradicional Concert de Cap d’Any, que també es commemorarà el 135è aniversari de la Cambra de Comerç de Reus, i gaudirem del baríton Àngel Òdena, una de les veus més cotitzades del moment en l’àmbit operístic mundial.

En el nostre cicle de cambra ens acompanyaran il·lustres reusencs com la cantautora establerta a Nova York Lau Noah i els Barhöf Ensemble, Comptarem també amb el reconegudíssim  pianista Daniel Ligorio amb un programa amb obres de Granados, Piazzola, Bernstein i Gershwin, el Trio Fortuny, i, fruit de la col·laboració entre l’Associació i Joventuts Musicals de Catalunya, podrem gaudir recitals de la jove flautista Marta Torres, el guitarrista Álvaro Toscano i els Cat Klezmer Trio.

L’Associació de Concerts de Reus ens estem engrandint, modernitzant, adaptant-nos a les exigències actuals i sent molt sensibles amb tots els temes socials que estan en la nostra societat. La nova directora assistent és la jove directora d’orquestra Lorena Escolar, que sens dubte ben aviat la veurem dirigint al Fortuny. A l’Observatori Cultural Gaudí, coordinat per la Núria Puig, tindrem la presència de noms tan il·lustres com els periodistes Bernat Dedéu i Oriol Pérez Treviño, l’escriptor Màrius Serra, el cantautor i publicista reusenc Fito Luri, el director d’escena reusenc Jordi Vall així com el gran compositor i pianista Albert Guinovart. També des de l’Observatori col·laborem en l’organització del I Curs de tardor d’Òpera Marcel Gorgori a Reus.

Finalitzarem la temporada amb el nou cicle de concerts que, amb el nom de Cicle de Primavera a la Prioral de Sant Pere, iniciem aquesta temporada i on gaudirem del meravellós Quartet Gerhard, el Cor Sant Esteve de Vila-seca, l’Orquestra Händel i l’Orquestra Camerata XXI-Ciutat de Reus per a concloure aquestes dues temporades commemoratives del nostre Centenari.

Molts successos hi ha hagut i molt ha canviat el món des que a finals de 1921 un grup de melòmans reusencs, encapçalats pel Dr. Pere Barrufet, varen fundar l’Associació de Concerts de Reus. Mereixedors els nostres socis, patrocinadors, espònsors, col·laboradors, públic en general i la ciutat de Reus, de la nostra dedicació i esforç per mantenir el nivell que tots desitgem, l’Associació de Concerts de Reus vol agrair a tots ells i a l’Ajuntament de Reus, Diputació de Tarragona i Generalitat de Catalunya, el seu suport a la nostra institució al llarg d’aquests cents anys de vida musical.

Salutacions cordials,

Joan Sas Qué, president

Reus, setembre de 2021

ASSOCIACIÓ DE CONCERTS DE REUS

Junta directiva

President
Joan Sas Qué
Vicepresident i Director Artístic
Marc Moncusí Solé
secretària
M.Carme Just Masdéu
tresorera
Rosa Maria Perelló Obradó
Emili Argilaga Tarragó
Montserrat Cardona Saperas
Jordi Freixes Comas
Montserrat Plana Prieto
Estanislau Salvadó Sans

ASSOCIACIÓ DE CONCERTS DE REUS

Estructura organitzativa

©Associacio de Concerts de Reus . Tots els drets reservats.