Benvolguts,

L’Associació de Concerts de Reus va ser fundada el mes de setembre de 1921 i el primer concert va tenir lloc el mes de desembre del mateix any i va anar a càrrec del francès Alfred Cortot, considerat el millor pianista del món de l’època. Al llarg d’aquests cent anys d’ història hem gaudit d’ intèrprets de la talla de Daniel Barenboim, Alicia de Larrocha, Arthur Rubinstein, Pau Casals, Barbara Hendricks, entre d’altres.

Avui, el president Joan Sas i la junta directiva tenim el plaer de presentar-vos la programació d’aquesta propera temporada 2020-2021, la primera de les dues en què commemorarem el Centenari de la nostra institució, que es desenvoluparà al llarg de tot l’any 2021 i part del 2022.

Un total de 22 activitats componen la nostra temporada, incloent les col·laboracions amb la Fundació Teatre Fortuny i l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca.

Comptarem amb la nostra orquestra resident Camerata XXI-Ciutat de Reus en quatre concerts sota les batutes de l’italià Jacopo Sipari di Pescasseroli, el polonès Jerzy Wolosiuk, el mexicà José Areán, que dirigirà la versió per a orquestra de cambra de la Simfonia N. 4 de Gustav Mahler amb la participació de l’estrella del Bolshoi, la mezzo Irina Dolzhenko, i del cubà, establert als Estats Units, Iván del Prado, que dirigirà el meravellós Concert per a Piano i Orquestra N. 1 de Chopin amb el pianista Leonel Morales de solista. Quatre programes ben diferents on podrem gaudir del classicisme mozartià així como obres de Schubert, Beethoven, Chopin, Mahler, Shostakovich i l’estrena mundial per a orquestra de corda del Quartet de Corda en Mi Menor de Pau Casals, entre d’altres.

Per primera vegada obrirem temporada amb el recentment creat Ballet Contemporani de Catalunya amb l’espectacle “Xoc Anti-Tempo”, en una producció participada també per la Fundació Teatre Fortuny. Un espectacle de dansa on es barregen obres des de Gabrielli, Vivaldi, Bach i Mozart fins a Eurythmics o Arvo Pärt. També ens acompanyarà l’Orquestra Simfònica del Vallès en el ja tradicional Concert de Cap d’Any i gaudirem del jazz festiu amb La Vella Dixieland en el concert benèfic a favor enguany de la Fundació Rosa Maria Vivar,  organitzat conjuntament amb El Círcol el divendres de Carnaval.

També gaudirem de l’òpera bufa La Canterina de F.J.Haydn, una producció del Teatre de les Comèdies dirigida musicalment i escenogràficament pels reusencs Marcel Pascual i Jordi Vall.

En el nostre cicle de cambra ens acompanyaran il·lustres reusencs com el violoncel·lista Roger Morelló, el Trio Brull-Salvadó-Mor, el saxo baríton Joan Martí Frasquier i el reconegudíssim Lluís Capdevila Trio. Comptarem, també, amb els pianistes Manel Camp i Vadim Palmov, mentre que el meravellós Harmonie Ensemble-Orchestra dirigit per Fabián Panisello ens presentarà el Pierrot Lunaire de Schönberg amb la meravellosa veu de la soprano  Lorena Valero.

L’Associació de Concerts de Reus ens estem engrandint, modernitzant i adaptant a les exigències actuals. A tal efecte la darrera temporada vàrem crear la figura del Director Assistent que ostenta actualment el jove director selvatà Miquel Massana, i enguany hem creat la figura del Compositor Resident que s’iniciarà amb el reusenc Josep Maria Guix i la d’Artista Resident amb el cambrilenc David Callau. També hem creat l’Observatori Cultural Gaudí, un nou espai de debat al voltant de la música i les arts en general, educatiu i de classes magistrals, tot coordinat per la Núria Puig. Noms com el periodista i escriptor Marcel Gorgori, el crític de cinema Àlex Gorina, els compositors Joan Magrané i Arnau Bataller, i el cineasta Daniel Villanueva són alguns dels noms que ens acompanyaran en aquest recentment creat Observatori Cultural Gaudí. Nous camps d’actuació que a ben segur aportaran moltíssim a la nostra entitat.

Molts successos hi ha hagut i molt ha canviat el món des que a finals de 1921 un grup de melòmans reusencs, encapçalats pel Dr. Pere Barrufet, varen fundar l’Associació de Concerts de Reus. Com dèiem a l’inici i com es pot comprovar a la nostra web, per la nostra entitat han passat els més grans artistes del S.XX i S.XXI. Mereixedors els nostres socis, patrocinadors, espònsors, col·laboradors, públic en general i la ciutat de Reus, l’Associació de Concerts de Reus vol agrair a tots ells i a l’Ajuntament de Reus, Diputació de Tarragona i Generalitat de Catalunya, el seu suport a la nostra institució al llarg d’aquests cents anys de vida musical.

El Centenari d’una entitat és una fita importantíssima i a tal efecte tindrem el plaer de gaudir aquesta temporada d’un dels més grans i universals artistes de l’actualitat, el mític pianista croat Ivo Pogorelich.

Salutacions cordials,

Joan Sas Qué, president

Reus, setembre de 2020

ASSOCIACIÓ DE CONCERTS DE REUS

Junta directiva

Some description text for this item

President
Joan Sas Qué
Vicepresident i Director Artístic
Marc Moncusí Solé
secretària
M.Carme Just Masdéu
tresorera
Rosa Maria Perelló Obradó
Emili Argilaga Tarragó
Montserrat Cardona Saperas
Jordi Freixes Comas
Montserrat Plana Prieto
Estanislau Salvadó Sans

Logo-Assoc-n-300

©Associacio de Concerts de Reus 2020. Tots els drets reservats.